Singleton Pattern belirli bir nesneden sadece bir örneğinin
olmasını ve yaratılan bu tek nesneye global olarak erişimi sağlar. Bir sınıf
alınır ve tek bir örneğini yönetmek için izin verilir. Bir örneği elde etmek
için sınıfın kendisi üzerinden gidilmelidir. Başka bir sınıfta yeni bir örnek
oluşturulamaz. Bir örneğe ihtiyacımız olduğunda sınıfı sorgularız ve tek bir
örnek bize döndürülür.
uniqueInstance değişkeni bizim oluşturacağımız tek bir örneği temsil eder. getInstance() fonksiyonu ise class dışından ulaşılabilmesi için public olarak tanımlanır. Bu fonksiyon içinde tek nesne oluşturulur. Kod kısmına geçersek:
class Singleton {
private:
static Singleton *uniqueInstance;
Singleton()
{...}
public:
static Singleton* getInstance(){
if(uniqueInstance == NULL){
uniqueInstance
= new Singleton();
}
return uniqueInstance;
}
}
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder