8 Temmuz 2013 Pazartesi

SINGLETON PATTERN

Singleton Pattern belirli bir nesneden sadece bir örneğinin olmasını ve yaratılan bu tek nesneye global olarak erişimi sağlar.  Bir sınıf alınır ve tek bir örneğini yönetmek için izin verilir. Bir örneği elde etmek için sınıfın kendisi üzerinden gidilmelidir. Başka bir sınıfta yeni bir örnek oluşturulamaz. Bir örneğe ihtiyacımız olduğunda sınıfı sorgularız ve tek bir örnek bize döndürülür. 








uniqueInstance değişkeni bizim oluşturacağımız tek bir örneği temsil eder. getInstance() fonksiyonu ise class dışından ulaşılabilmesi için public olarak tanımlanır. Bu fonksiyon içinde tek nesne oluşturulur. Kod kısmına geçersek:



class Singleton {
private:
       static Singleton *uniqueInstance;
       Singleton() {...}

public
       static Singleton* getInstance(){
             if(uniqueInstance == NULL){
                    uniqueInstance = new Singleton();
             }
             return uniqueInstance; 
       }
}


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder